Wij kopen ook uw boeken in!
Wij kopen ook uw boeken in!
Wij kopen ook uw boeken in!
2dehands – Als Nieuw / Hardcover / 2de druk / 2003 / 246 pagina’s / Nederlands / 9789053528273
€ 14,95
Uitverkocht
Uitverkocht
2dehands – Als Nieuw / Hardcover / 2de druk / 2003 / 246 pagina’s / Nederlands / 9789053528273
€ 14,95
Uitverkocht
Uitverkocht
In organisaties is grote behoefte aan vrije ruimte. Dat blijft meestal een vrome wens. Dit boek legt uit wat het belang is van vrije ruimte en hoe deze tot stand kan worden gebracht. Klassieke scholing voor de hedendaagse praktijk.
Verantwoording afleggen speelt een steeds belangrijkere rol in organisaties: klopt het wat we doen? Is dit waar het ons om begonnen is? Dit soort vragen stellen en beantwoorden is noodzakelijk en lastig tegelijkertijd. Daar is een vorm van gesprek voor nodig die is gericht op de verheldering van essenties, het opschorten van oordelen, het verwoorden en toetsen van persoonlijke visies.
Een dergelijk gesprek wordt gekenmerkt door vrije ruimte. In deze ruimte is het gesprek niet gericht op belangen en resultaten, maar op onderzoek naar essenties, dat wil zeggen filosofisch onderzoek.
In de Oudheid is een drietal ‘kunsten’ ontwikkeld dat helpt om dit onderzoek op een systematische en constructieve manier te kunnen uitvoeren: dialectica, de kunst van het voeren van dialogen; retorica, de kunst van het overtuigen; en grammatica, de kunst van het vastleggen van ideeën. Om recht van spreken te hebben in de samenleving schoolde elke vrije burger zich in deze drie vrije kunsten (artes liberales), samen aangeduid als het trivium.
Op deze manier laten de auteurs zien hoe de klassieke idealen van welsprekendheid, weldenkendheid en wellevendheid weer ingang kunnen vinden in hedendaagse organisaties.
Aan de hand van concrete casuïstiek wijzen zij de lezer de weg in de drie kunsten. Deze staan ten dienste van wat in moderne managementliteratuur wordt aangeduid als excellence: uitmuntend handelen. Het boek bevat tevens praktijkwijzers en ‘job aids’ voor diverse filosofische gespreksvormen.
Het boek is behalve een hulpmiddel bij trainingen een aanrader voor cursusleiders, P&O-ers, managers, en voor hen die op de een of andere manier betrokken zijn bij organisaties.
Gewicht | 727 g |
---|---|
Afmetingen | 24,5 × 17,3 × 2,2 cm |
ISBN | 9789053528273 |
Auteur | |
Uitgeverij | Uitgeverij Boom |
Kwaliteit | 2dehands – Als Nieuw |
Conditie | Tweedehands |
Bindwijze | Hardcover |
Taal | Nederlands |
Druk | 2de druk |
Jaar Uitgave | 2003 |
Aantal pagina's | 246 pagina's |
Gewicht | 727 g |
---|---|
Afmetingen | 24,5 × 17,3 × 2,2 cm |
ISBN | 9789053528273 |
Auteur | |
Uitgeverij | Uitgeverij Boom |
Kwaliteit | 2dehands – Als Nieuw |
Conditie | Tweedehands |
Bindwijze | Hardcover |
Taal | Nederlands |
Druk | 2de druk |
Jaar Uitgave | 2003 |
Aantal pagina's | 246 pagina's |
Dezelfde dag antwoord
Bereikbaar van 10:00 tot 18:00 uur
Voeg 06-15464460 toe op Whatsapp
Wees als eerste op de hoogte over nieuw binnengekomen boeken en de beste aanbiedingen!
Dezelfde dag antwoord
Bereikbaar van 10:00 tot 18:00 uur
Voeg 06-15464460 toe op Whatsapp
Stuur uw vraag naar info@veelboeken.nl
Bereikbaar van 10:00 tot 18:00 uur
Voeg 06-15464460 toe op Whatsapp
Stuur uw vraag naar info@veelboeken.nl
Dezelfde dag antwoord
Bereikbaar van 10:00 tot 18:00 uur
Voeg 06-15464460 toe op Whatsapp
Stuur uw vraag naar info@veelboeken.nl
Door u aan te melden voor onze nieuwsbrief gaat u akkoord met onze privacyverklaring.